San Romano-i ütközet I.
Rendkívül szeretem, tisztelem és fontos számomra Paolo Uccello művészete. Fő műve, a három darabból álló óriás csatakép eredetileg Medici megrendelésre készült, a firenzei haderő sienai csapatok felett, San Romano mellett 1432-ben aratott győzelmének állít emléket. Az egyes képek jelenleg a londoni – National Gallery-ben, a párizsi – Louvre-ban és a firenzei – Uffizi-ben – ben láthatóak. Tehát Cosimo de Medici néhány évvel a csata után rendelte meg a képet Uccellotól, a Medici-Riccardi palota egy termébe. Szerettem volna az eredeti elképzelést, szituációt újra létrehozni, legyen egy térben látható a triptichon, de olyan módon, hogy megjelenhessen az eltelt öt évszázad is a vásznakon. Az eredeti festmények arányrendszerével megegyező, fehérre festett vásznakra, az Uccello által aranyfüsttel bevont formákat – kizárólag csak ezeket – „átemeltem”. Érdekelt, mi történik egy ilyen fokú beavatkozás következtében, hogyan alakul át a perspektíva történetének ikonikus festménye, ha eltűnnek a festett felületek. Milyen terek nyílnak meg előttünk, ha a valós térbeli történés síkban ábrázolásának minden ismert eleme megszűnik, ha eltűnik a horizont?
Paolo Uccello munkáinak parafrázisa tulajdonképpen három óriás, kortárs csatakép. Akkor is, ha nincsenek jelen a fekvő vagy ágaskodó lovak, ha nem jelenik meg a dárdák erőteljes ritmusa. A hiány hangsúlyos, tulajdonképpen fő képalakító elemmé válik.
Méretek | 150 × 150 cm |
---|---|
Megtekintési hely | 1036 Budapest, Kolosy tér 1/a. Időpontegyeztetés: info@artotek.hu |
Származási hely | |
Technika | |
Hordozó | |
Domináns szín | |
Téma | |
Eredetiség garancia | |
Szignóval rendelkezik |